joi, 14 mai 2015

Cercetasii traditionali la Zilele Muzeului Militar National - 2015

Am fost prezenti la a XV-a editie a acestui eveniment de traditie, a doua participare pentru noi, ca asociatie. Daca anul trecut aveam emotiile date de lansarea oficiala, in acest an ne-am prezentat ca o echipa matura, legata si bine coordonata.
Am facut repetitii inainte pentru defilare si ne-am pregatit pe partea de logistica.
In cele doua zile (9 si 10 mai) au participat lideri si cercetasi din Bucuresti (Unitatea "Fratii Dimancescu" Bucuresti si Grupul de Initiativa "Alexandru Daia") si Targu Jiu (Unitatea"General Dragalina").

Dupa ultimele pregatiri si verificarea tinutei ne-am indreptat spre platoul din fata muzeului.


Am participat la festivitatea de deschidere si la defilare.

 

Intorsi in curtea muzeului ne-am adunat intr-un careu pentru deschiderea activitatilor. Am primit salutul delegatiei World Federation of Independent Scouts (WFIS), organizatie unde ne-am afiliat in ianuarie 2015, prin Julie Bryceson (presedinte regiunea Europa) si Marco Landsberger (Secretar General).


Ne-am apucat de treaba. Atelierele i-au atras ca un magnet pe micii vizitatori, insotiti de parinti, carora le-am prezentat o poveste: "Cercetas pentru 1 zi". Un traseu initiatic cu 6 ateliere (echipament, orientare, noduri, campare, prim ajutor si alpinism), care odata parcurs iti poate da o idee despre unele lucruri pe care le invata in timp cercetasii traditionali.


Fiecare copil a primit un talon pe care i s-a marcat participarea la ateliere. La sfarsit, pe langa o experienta inedita, participantii au primit diplome. O parte dintre ei s-au si inscris pe listele noastre, pentru a veni la activitatile de pe parcursul anului.


Ne-am simtit bine ca cercetasi, am fost intr-un loc care simbolizeaza legatura noastra cu armata romana, cea care a sustinut infiintarea si dezvoltarea primei noastre structuri: Asociatia "Cercetasii Romaniei" (activa intre anii 1914-1936). Alaturi de armata romana, cercetasii au participat la primul razboi mondial ca forte auxiliare.
Am reusit sa aratam pe viu ce inseamna cercetasia traditionala: educatie non-formala de calitate, emotia aventurilor in aer liber si natura, spirit de echipa. Toate sugerate de un concept de prezentare coerent. Sunt activitati care se faceau si acum 100 de ani, pe care noi le-am adaptat timpurilor noastre.



 Ar mai fi de spus ca ne-am bucurat sa ne reintalnim cu camarazii si prietenii nostri de la Asociatiile "Traditia Militara", "6 Dorobanti" si "Deutsches Freikorps".


Au fost momente emotionante ca cel in care am primit certificatul de afiliere WFIS in original (acordat la AG WFIS de la Praga pe 24 ianuarie 2015). 


Sau ca cel in care s-au acordat insemnele de progres clasa a II-a, dupa o programa de activitati preluata si adaptata de la cercetasii interbelici.


Nu in ultimul rand au fost si momentele depunerii de promisiuni.


Ne-am intalnit si cu prieteni din alte asociatii cercetasesti. Pentru prima data ne-am cunoscut cu cercetasi de la "Asociatia Cercetasilor Crestini Romani din FSE" (care au si participat la defilare si ateliere in ziua a 2-a) si cu o mica delegatie a Asociatiei "Cercetasii Muntilor".


Prietenii de la Fundatia Inocenti au raspuns invitatiei noastre. Copiii si voluntarii au fost incantati de experienta oferita de cercetasii nostri.


Ne revedem la editia din 2016!

echipa ACT-RO


asculta:  (LINK in actualizare...)
Documentarele Radio Romania Actualitati, "Timpul regasirii" de Sorina-Manuela Man, 12 mai 2015
La Zilele Muzeului Militar National - editia 2015
cu asociatiile de reconstituire istorica si Asociatia Cercetasilor Traditionali din Romania (ACT-RO)


mai multe fotografii:

album 1
-> pregatiri
-> defilare

album 2
-> careu deschidere activitati
-> decernarea insemnelor de merit

album 3
-> ateliere "Cercetas pentru 1 zi"

album 4
-> activitati din ziua a 2-a