duminică, 6 decembrie 2015

Jurnalul excursiei la Cornu-Breaza

Unitatea Fratii Dimancescu
In vizita la prietenii de la Grupul de Initiativa “General Manolescu”


Grupul cercetasilor nostri s-a intalnit sambata 05.12.2015, la ora 6:25, la Gara de Nord. Dupa ce am facut prezenta am cumparat biletele si ne-am deplasat la tren.
In timpul calatoriei ne-am ocupat timpul intr-un mod constructiv, reamintindu-ne de istoria cercetasiei si de orientare. Am facut si un mic test de desen (autoportret).


Ajunsi in Breaza am fost intampinati de razele calde ale soarelui, care parea ca se bucura de prezenta noastra.

  
Pe peronul garii cercetasii au fost organizati in doua patrule astfel:
1.Patrula Vulpile
strigat: inteligente si viclene, hi, hi, hi!!! 
sef patrula: Andrei Vincene
liderii de patrula Nicoleta Magilea si Viorel Dobritoiu
2.Patrula Exploratorii
strigat: protejam natura!!! 
sef patrula Flavius State
liderii de patrula: Mihaela Barbu si Marius Chirica

Am fost intampinati de Flavian Gradeanu, lider coordonator al Grupului de Initiativa ”General Manolescu” si patrula sa. Impreuna ne-am indreptat catre Cabana Haiducului, situata in localitatea Cornu, in zona numita Frasinet.


Pe parcursul hike-ului Flavian ne-a prezentat zona, vorbindu-ne despre muntii si localitatile din imprejurimi, izvoarele, copaci, urmele animalelor (porci mistreti, ursi).

In imediata vecinatate, spre vest, pe malul drept al raului Prahova am observat orasul Breaza si cladirile sale, indeosebi Colegiul Militar Liceal “Dimitrie Cantemir”. In anul 1935 aici a avut loc Jamboreea Cercetaselor, pe amplasamentul liceului de astazi functiona un centru de instructie pentru comandanti cercetasi (infiintat in anul 1932 de catre Generalul Ion Manolescu) si mai tarziu de comandanti strajeri.


Spre N si NV, pe ambele maluri ale raului Prahova am observat orasul Comarnic, iar in departare, incarcate cu zapada, crestele muntoase ale  masivului Leaota (spre NV) si masivului Bucegi (pe malul drept al raului Prahova spre N, NNV) si ale masivului Baiului (pe malul stang al raului Prahova spre N, NNE).

Drumul pana la cabana a fost unul solicitant, s-a urcat in panta abrupta, terenul fiind cu suisuri si coborasuri, dar si noroios.


Ajunsi la Cabana Haiducului am fost impresionati de peisajul care ne inconjura, de vremea calda si de cerul senin.
Ne-am adunat in careu si am ridicat steagurile, 


iar dupa cuvantul de deschidere am inceput atelierele:
-noduri si supravietuire


-moduri de folosire, intretinere si utilizare a uneltelor de taiere (toporisca, topor, fierastrau mic, cutit, briceag)

  

-atelier de pregatirea focului si a hranei



Liderii care au participat la Wood Beads Training (Viorel si Flavian) au cautat sa transfere colegilor din cunostintele acumulate la stagiu.

Dupa pregatirea si servirea mesei cercetasesti am strans bagajele si echipamentul apoi ne-am pregatit de plecarea spre halta Nistoresti pentru a luat trenul inapoi spre casa.

In cadrul ceremoniei de inchidere doi dintre cercetasi - Filip Pantiru si Ionut Iacob - au depus promisiunea, primind esarfa de cercetas. 

Drumul de intoarcere l-am facut pe un alt traseu: satul Frasinet - cartierul Nistoresti (tinand de orasul Breaza, in trecut de comuna Cornu). Am mers pe intuneric, cercetasii folosindu-si lanternele si am cantat. 
Ajunsi in halta Nistoresti, in asteptarea trenului, ne-am bucurat de frumusetea cerului instelat, fiecare dintre noi ne-am ales cate o stea si ne-am pus dorinte.

Inainte de sosirea trenului i-am multumit gazdei noastre - liderul coordonator Flavian Gradeanu - pentru primire, ospitalitate si punerea la dispozitia noastra a bazei materiale.


In tren, pe drumul de intoarcere, am facut o evaluare cu cercetasii si liderii. Am fost multumiti de aceasta iesire in natura, intalnirea cu noi prieteni si am promis ca ne vom intoarce pentru alte activitati sau campuri.
Ajunsi in Bucuresti, liderul aspirant Nicoleta Magilea a fost asteptat cu un mic cadou din partea lui Mos Nicolae, primind un frumos buchet de flori, iar cercetasii i-au urat la multi ani sanatosi.


Marius Chirica si Nicoleta Magilea