sâmbătă, 10 martie 2018

Mestesuguri traditionale

Sambata 10 martie am facut o incursiune in lumea mestesugurilor traditionale. Ne-am deplasat in satul Piscu (comuna Ciolpani), o asezare cu traditii in olarit.


Traditiile aproape pierdute in ultimele decenii au fost reinviate de Scoala Piscu, initiativa unei familii de artisti: Adriana si Virgil Scripcariu, parintii a 6 copii minunati, crescuti aproape de spiritul romanesc traditional.
Am rams impresionati de ce am gasit aici: o scoala de mestesuguri cu ateliere de olarit si linografie, sali decorate traditional, exponate culese de la familiile din sat si mesteri care te initiaza cu rabdare.  Tot aici functioneaza si Scoala Primara Agatonia.
A plecat incantati de ce am vazut si experimentat, dar si cu cateva carti din editura scolii, preocupata de cunoasterea si pastrarea patrimoniului national / local.
Este un loc in care vom reveni cu drag!

vezi albume foto:
-> cutezatori
-> pui de lup si castori

Gata Oricand!

cercetasii traditionali