luni, 18 aprilie 2016

Cercetasii traditionali la Scoala Altfel

ACT-RO participa la activitatile extra-scolare din saptamana "Scoala Altfel", care se desfasoara in acest an intre 18-22 aprilie.
Prima invitatie a venit de la Scoala Gimnaziala "Maria Rosetti", clasa a II-a C.

Andi Sibianu si Alin Dimancescu - lideri la grupa de varsta pui de lup / 7-10 ani - au facut micilor elevi o introducere in cercetasie, adaptandu-se timpului avut la dispozitie (2 ore).


Doamna invatatoare Georgiana Abrudan - gazda noastra - a apreciat:
"Cercetasii de la Asociatia Cercetasilor Traditionali din Romania au fost alaturi de noi, cu toate recuzita: instrumente, steaguri, jocuri multe si voie buna! Le multumim!
O super lectie integrata, elevii invata cu placere, fara sa isi dea seama! Plecand de la povestea "Cartea Junglei", copiii au facut branding construindu-si numele si sloganul echipei, si-au negociat rolurile identificandu-se dupa trasaturile morale proprii avand ca reper personajele din poveste, si-au testat atentia si s-au intrecut in jocuri de rapiditate.
Olivia, micuta noastra cercetasa, a primit de la seniorii cercetasi insigna prieteniei , ca semn al recunostintei ca a impartasit cu colegii sai experiente cercetasesti. Eu am fost super incantata, va recomand sa ii implicati pe copii in astfel de activitati educative nonformale."


Desfasurator:

Desi nu nu am iesit la padure sau intr-un parc, am stat afara, in aer liber. Ne-am aliniat pe un rand si am invatat sa facem rapid un careu in care am avut si doi stegari (tricolor + steag ACT-RO). Am stabilit inca de la inceput scopul acestei intalniri: sa incercam "sa facem cat mai bine" (deviza puilor de lup) o introducere in cercetasie.


Au urmat mai multe jocuri de "spart ghiata". La unul din ele copiii si-au dat seama ca nu se cunosc chiar atat de bine, numele colegilor nu "ieseau" din prima :-)


A urmat o introducere in cadrul nostru simbolic - Cartea Junglei: actiune pe scurt, personaje, ce invatam din carte. Si intrebari puse de lideri: "Ce ati face daca la voi in casa sta prietenul vostru, Mowgli si la usa suna Shere Khan, care vi-l cere. Ii deschideti usa si il predati pe Mowgli?"
Cu o singura exceptie (care ne-a permis sa il introducem in scena si pe Tabaqui), copiii au raspuns: "Nuuuu!!!"



Am continuat cu o repriza de organizare. Ne-am impartit in doua echipe/patrule. Fiecare patrula si-a ales un sef. Autopropunerile tipate: "Eu, eu!" au facut loc unor alegeri ad-hoc pe baza de vot.
Cei doi sefi si-au organizat patrulele, si-au gasit impreuna un nume (Bagheera si Baloo) si strigate de prezentare.
Copiii au facut cunostiinta si cu Legea Puiului de Lup (explicata pe scurt).


A urmat o repriza de jocuri inspirate de Cartea Junglei.
 

Dupa o pauza in care copiii au intrat in scoala si noi am ramas singuri cu Superman si un erou negativ care fumeaza (nu pentru mult timp)


am continuat cu prezentarea unor aspecte practice. Olivia, una din elevele clasei, participa de cateva luni la activitatile noastre, fiind cercetas la grupa de varsta pui de lup (7-10 ani). In weekend a fost plecata intr-o mini-tabara la Poiana Secuilor.
Olivia le-a spus pe scurt colegilor ce a invatat ca cercetasa si a prezentat ce isi ia in rucsac intr-o excursie mica (1 zi) si cum panseaza o rana.



Liderii cercetasi au vorbit si despre Carnetul Puiului de Lup. "Altfel" decat la scoala, cercetasii sunt cei care vin la lideri pentru evaluare si pentru a-si trece baremele in carnet: 
-initiere pentru depunere promisiune si esarfa
-clasele de progres (II si I) pentru mai multe cunostiinte 

Copiii au primit si cateva informatii despre busola si punctele cardinale.


La sfarsitul activitatii Olivia a primit din partea liderilor insigna Meritul Prieteniei, pentru modul in care le-a vorbit si pana acum colegilor despre cercetasie si despre ce a invatat la activitatile noastre: cunostiinte "altfel" decat cele pe care le deprinde la scoala.






Insotiti de doamna invatatoare Georgiana Abrudan elevii au intrat la clasa. Cu Olivia si cu cativa din colegii ei ne vom intalni la activitatiile viitoare :-)


Gata Oricand pentru o educatie altfel!

echipa ACT-RO