duminică, 7 august 2016

Scoala de Vara 2016

Scoala de Vara ACT-RO s-a desfasurat in perioada 16-20 iulie la Paltinis - Sibiu.
Ne-am propus un program pe care am reusit in mare masura sa il pastram, chiar daca a fost amenintat de conditiile meteo. 
Am mers insa inainte si am invatat diferenta pe care o face un echipament bun si ce insemna sa ai pregatire fizica, psihica si organizatorica in situatii deosebite.


Ziua 1 (sambata 16 iulie)
Am sosit la Arena Platos - Paltinis in jurul pranzului. Mai multe reprize de ploaie nu ne-au lasat sa campam si sa castigam timp. In cele din urma am instalat corturile pe un mic platou de sub statia telescaunului si ne-am adunat pentru festivitatea de deschidere, unde am prezentat programul si am distribuit materiale.


Dupa masa de seara a inceput o ploaie torentiala care a tinut 5 ore, fara a-si slabi ritmul. Debitul a fost peste ce au putut sa sustina unele corturi, in care apa a intrat, udand haine, incaltari si saci de dormit.

Liderii au facut drenaje pentru apa care se scurgea si de pe un platou situat desupra locului de campare.



Ziua a 2-a (duminica 17 iulie)
La prima ora am evaluat cercetasii, echipamentul, corturile si am servit micul dejun.


Un grup de cercetasi a hotarat ca nu mai poate continua si a parasit tabara impreuna cu liderul lor, intorcandu-se acasa.
Cei ramasi si-au uscat hainele la vant, bocancii la foc si au pregatit corturile pentru … o noua repriza de ploaie.



Spre seara am desfasurat in zona un atelier de orientare (dupa un traseu descris/repere + indicii).




Inainte de cina am primit un SMS prin care eram instiintati ca echipa Salvamont care trebuia sa ni se alature pentru un atelier de orientare montana si traseul de a doua zi era blocata de ceva timp la o interventie.
Liderii au evaluat traseul si s-a hotarat sa se plece cat mai devreme.



Ziua a 3-a (luni 18 iulie)
Ne-am trezit la ora 5:30, am mancat si dupa verificarea echipmentului am plecat pe un traseu de 30 km, pe care l-m pacurs in 12 ore: Arena Platos - Telescaun Paltinis - Poiana Gaujoara - Saua Batrana - Rozdesti - Saua Serbanei - Platou Vf. Cindrel – retur.



La 2,245 m altitudine un vant extrem de puternic ne-a intrebuintat serios.


Am mers inainte ca o echipa, sprijinindu-ne si incurajandu-ne unii pe altii.


La intoarcere ne-am recuperat cu un meniu de campioni (ciorba de vacuta, snitel + cartofi prajiti, papanasi) la Complex Turistic Alpina- Casi Paltinis :-)



Ziua a 4-a (marti 19 iulie)
Programul zilei a avut ca punct central vizitarea Centrului Vechi din Sibiu.
Am cautat sa cunoastem istoria orasului si vedem cat mai multe din reperele sale. Am vizitat Turnul Sfatului (muzeul / + orologiul si panorama 360 grade a orasului). Am mers pe strazile inguste ce converg spre Piata Mare si Piata Mica.


In curtea Catedralei Evanghelice am fost martorii unei demonstratii de traditii mestesugaresti: ateliere de fierarie si tamplarie sustinute de ucenici din Germania, gazduiti la Casa Calfelor.


Ne-am document si am aflat ca primele bresle au aparut in sec. al XII-lea; acestea isi trimeteau tinerii mestesugari intr-o calatorie initiatica, cu scopul de a le imbunatati cunostintele. Calfele calatoare erau mestesugari liberi si un mod de a trai, calatori si munci.


Cercetasii au primit o tema (orientare urbana, istorie si improvizatie)



la care au raspuns la intoarcerea in tabara.


Inainte de cina am mai avut timp de o tura in Arena Pltaos. Am urcat cu telescaunul si ne-am transferat la punctul de plecare al partiei de sanie, pentru o proba cu adrenalina. 




Ziua s-a incheiat cu un foc de tabara si momente artistice.



Ziua a 5-a (miercuri 20 iulie)

Ultima zi a inclus o ultima inspectie la corturi.


Am facut careul de inchidere. Cercetasii si liderii au primit diplome de participare. Doua cercetase aspirante si-au depus promisiunea si au primit esarfele.


S-au acordat premii si am discutat despre ce am invatat la aceasta scoala de vara.

Chiar daca vremea nu a fost cea mai buna, strangerea taberei si imbarcarea s-au facut cu regrete. Dupa sosirea cu bine acasa a cercetasilor, ultimele activitati au insemnat transportul materialelor la sediu si uscarea corturilor si prelatelor.


Gata Oricand!

echipa ACT-RO