sâmbătă, 22 octombrie 2016

Excursie la Cheia si Muntele Rosu

Sambata, 22 octombrie, am avut planificata o excursie la Cheia - Muntele Rosu. Vremea ploioasa ne-a facut sa mutam centrul de greutate al excursiei pe Cheia. Am fost pui de lup, cutezatori si o patrula de calauze.


Dupa Ploiesti cele 2 autocare au intrat pe DN1B trecand prin Valenii de Munte si Maneciu (am vazut din mers lacul de acumulare). Ne-am oprit in centrul statiunii Cheia.
Am vizitat Muzeul de antropologie "Francisc Rainer". Amenajat in casa de vacanta a marelui savant Francisc Iosif Rainer, muzeul prezinta viata, opera si activitatea medicului, profesorului si cercetatorului care a institutionalizat antropologia romaneasca si a inscris-o in circuitul valorile stiintifice internationale, fondatorul Institutului de Antropologie. Pe o suprafata mica, muzeul prezinta un volum mare de informatii fiind amenajat si cu panouri informative clasice si interactive. Am retinut ca omul evolueaza si ca exista diversitate / tipologii umane, cercetasii nefacand exceptie :-)
In foisor este amenajat un punct de observatie, dotat cu o luneta.



A urmat Muzeul "Flori de Mina”, o secţie a Muzeului Judetean de Stiintele Naturii Prahova infiintata in anul 2002. Aici sunt expuse piese din colectia de flori de mina „Mihai Viteazul”.
Piesele provin din zona Baia Mare, fiind nascute in urma eruptiilor vulcanice neogene, desfasurate in mai multe etape. Originea mineralelor este legata de procesele geologie complexe petrecute cu sute de milioane de ani in urma in adancurile Terrei, procesul de formare al acestora fiind extrem de lent (ex: pentru depunerea a cativa milimetri de cristale de cuart sunt necesari mii de ani).

Ne-am reimbarcat in autocare si am plecat mai departe, spre Centrul de Comunicaţii prin Satelit Cheia. Inaugurat in 1976, centrul este cel mai mare teleport ("poarta" de intrare-iesire telecomunicatii) din Europa Centrala si de Sud-Est. Este localizat intr-un cadru natural unic in tara datorita reliefului muntos care il înconjoară, asigurandu-se astfel un mediu nepoluat din punct de vedere al radiaţiilor electromagnetice.


Cercetasii nostri au fost impresionati de decorul SF al celor 8 statii de sol, cu antene cu diametre intre 2,4 m şi 32 m, prin intermediul carora Radiocom furnizeaza conexiuni de date si voce, precum si broadcasting TV / video si audio catre orice colt al lumii.
Multumim personalului centrului (ingineri si tehnicieni) pentru ghidaj, pentru informatiile interesante pe care le-am aflat, dar si pentru rabdarea pe care au avut-o cu cercetasii mai mari sau mai mici!
Am vazut antenele uriase in miscare si am aflat ca atunci cand vantul bate cu mai mult de 120 km/h, antenele se pun pe directia sus, pentru protectie.

Dupa pranzul luat de la pachet, partea a 2-a a excursiei a fost dedicata unei mici incursiuni pe Muntele Rosu (Masivul Ciucas). Am parcurs serpentinele in decor de toamna si am ajuns in poiana de langa cabana. 


Intre timp ploaia marunta s-a oprit. Cei mari au urcat o portiune, pe poteca de langa Observatorul Seismologic. Au urmat 4 ateliere - Orientare, Pregatire foc, Manevrarea briceagului/cutitului in siguranta si Noduri - parcurse prin rotatie de cele 4 patrule de cutezatori.



Am aflat si de ce muntele este "rosu", primavara, cand infloresc bujorii.
Puii de lup au ramas aici pentru o repriza de jocuri si un capitol din Cartea Junglei.

[album complet - pui de lup]

Dupa 2 ore ne-am regrupat cu cei mici si ne-am imbarcat pentru intoarcere.

Pe drum am recuperat patrula de calauze, care ne-a povestit din aventurile ei.


A fost o excursie foarte instructiva si in pofida vremii ploioase am avut parte si de o (mica) repriza de munte. Am avut si sansa de a ne cunoaste la drum lung noii colegi cercetasi, in perspectiva iesirilor mai lungi de o zi, inclusiv a Scolii de Iarna din februarie. Care, nu numai calendaristic, dar si si prin decorul de afara, se apropie cu pasi repezi.


Gata Oricand!

echipa ACT-RO